Problem efter uppdatering

Hej!

Jag har provkört SmartFTP ett tag nu tillsammans med min MediaExtender Tvix 4100 och det har funkat jättebra.
Men för några dagar sen så uppdaterade jag Smart FTP till v.3.0.1012.17 och sen dess kan jag inte flytta några filer längre.
Jag får kontakt och kan navigera på Tvixen via min dator men när jag ska skicka en fil står det bara "Connect" tills att tiden gå ut.
Det felmeddelandet jag får är: 550 Unable to stat().
Jag trodde att alla intällningar skulle vara kvar om man bara körde en uppdatering...??..

Hur ska jag göra för att få det att funka igen?
Kan jag byta tillbaka till min gamla version (var helt nöjd med den)?

Tack för svar!
MVH / Anders

Hej!

Jag har provkört SmartFTP ett tag nu tillsammans med min MediaExtender Tvix 4100 och det har funkat jättebra.
Men för några dagar sen så uppdaterade jag Smart FTP till v.3.0.1012.17 och sen dess kan jag inte flytta några filer längre.
Jag får kontakt och kan navigera på Tvixen via min dator men när jag ska skicka en fil står det bara "Connect" tills att tiden gå ut.
Det felmeddelandet jag får är: 550 Unable to stat().
Jag trodde att alla intällningar skulle vara kvar om man bara körde en uppdatering...??..

Hur ska jag göra för att få det att funka igen?
Kan jag byta tillbaka till min gamla version (var helt nöjd med den)?

Tack för svar!
MVH / Anders

Funkar inte för mig heller
Bytte till BulletProof FTP det var det enda som funkade

Hej.

Har du testat med den senaste versionen (en ny version har släppts nästan dagligen den senaste tiden)?

I version 3.0 är sättet som överföringar sker på omgjort; är överföringskön startad (se uppladdningsguiden)?

Testa även att ändra till aktivt eller passivt läge, beroende på vilket som du kör med nu: How To switch between Active / Passive mode.

Alla personliga inställningar ska finns kvar efter en uppgradering, så problemet ligger förmodligen inte där.

Om du vill gå tillbaka till version 2.5 kan du ladda ner den härifrån: SmartFTP version 2.5.

Tack för hjälpen men det funkar ändå inte...

Jag lastade inte den senaste versionen från din länk, men samma resultat som förut.
Jag har kika på både hur man laddar upp och togglar mellan active/passive men ingen kombination funkar.

Finns det ingen representant från smartFTP här? Eller jobbar du för dem, pericson?
Jag behöver hjälp nu annars måste jag byta progarm.

Hej igen.

Märkligt, speciellt som det tydligen fungerar med version 2.5 (avinstallera version 3.0 först). Det finns inga ledtrådar i loggen?

Jag jobbar inte för SmartFTP och har ingen direkt insiderkunskap; jag ansvarar egentligen endast för den svenska översättningen, men jag försöker svara på alla frågor så gott jag kan. Vill du komma i kontakt med någon SmartFTP-representant så föreslår jag att du använder det allmänna supportforumet (engelska).

Jag la in 2.5 och då funkade allt igen. Märkligt...
Tack för hjälpen iaf!

Du skulle ju kunna höra med smartFTP om de har noterat problemet tidigare, pericson.

Jag la in 2.5 och då funkade allt igen. Märkligt...
Tack för hjälpen iaf!

Du skulle ju kunna höra med smartFTP om de har noterat problemet tidigare, pericson.

Hoppas man inte blir tvingad att uppdatera till 3.0 nu bara....