Nieuwe gebruiker-Hoe te starten?Map overbrengen naar server?

Hallo,
Ik ben nieuw en ik kom er niet uit. Ik heb gezocht bij Tutorials maar daar vind ik geen duidelijkheid.Ook kan ik geen handleiding vinden en liefst in NL. Hetvolgende: Ik kan connecteren met de server waar mijn web is gehost en nu wil ik een map met foto's dus overbrengen naar die server. Dit lukt me niet. Ik kan wel bij Lokale mappen of lokale verkenner de images verslepen naar de bestanden op de server maar ik wil ook de hoofdfolder maar de daaronder liggende foto's overbrengen.
Hoe moet ik nu werken??

Dank.

Je kan als je SmartFTP heb geopend en in op via de computer ( Met Verkennen bv. ) de map sleept naar de plaats waar je het wil uploaden op de server.

Dan kopieert het alles wat er in die map staat.

Ik hoop dat je het lukt!

Anders zal ik het nog duidelijker uitleggen

Dank je.
Slepen naar waar?
Ik maak eerst verbinding met server? En dan naar de plek vd server?
Kun je specifieren van de begin wat te doen aub?
Ik wil niet alleen alles wat in de map staat maar ik wil ook de map overbrengen om zo overzicht te houden.

Vul uw domeinnaam (1), gebruikersnaam (2) en wachtwoord (3) in en druk op het 'connect' icoon (4).

Image

Er is nu een FTP verbinding met de server, vervolgens ga je naar de map toe waar je de bestanden wil uploaden.

U kunt nu bestanden naar dit mapje toe slepen vanuit windows of vanuit de 'Local Browser', deze haalt u tevoorschijn door op Ctrl+L te drukken.

Image
Grotere Afbeelding

Dit is ook een manier dat mischien wat makkelijker is en het princiepe van dit met losse bestanden uploaden ( Het slepen ) geld ook voor mappen. Ik hoop dat je het nu snapt 8)

Dank je.
Ik probeer dus de map zelf met inhoud te verslepen maar de map komt niet te staan daar op de plek van de server.
Ik heb ook geprobeerd dan een nieuwe map aan te maken op de plek van de server maar dit mislukt steeds. ik snap het niet. Is er niet een duidelijke handleiding?

Probeer je wel de map in de goede gedeelte aan te maken je kan namelijk ook verkeerd zitten bij het connecten ( waar je mischien ook geen "schrijf" rechten hebt):
Maar dat ligt per Host anders want ik moet dus bijvoordeeld eerst naar
html/mijndomein gaan....

Anders moet je proberen je Host te contacten die kunnen je wellicht verder helpen

ik snap het ook niet. Connecteren met de server gaat ok. Krijg melding Transfer complete en zie daar dan ook mappen staan van mij.

Het is gelukt. Ineens lukte het om de map te slepen naar het rechter scherm van de server van mijn website. Hij zet dan aut. de map links en rechts. Ik kreeg ook eerst de melding Transfer aborted ,Disk quote exceeded. Te weinig ruimte dacht ik dus heb wat gedelete en het lukt.
Hartelijk dank voor al je hulp!!!
Is er trouwens een uitgebreide handleiding van deze software????

ep wrote:ik snap het ook niet. Connecteren met de server gaat ok. Krijg melding Transfer complete en zie daar dan ook mappen staan van mij.