SmartFTP x64 slutat att funka...

Tjena,
Nu har mitt SmartFTP helt plötsligt slutat att funka. Det hade funkat perfekt i 16 dagar tills nu. Nu vill det inte connecta till ngn ftp server alls.. Detta står när jag startar programmet

[codebox][18:12:20] SmartFTP v2.5.1006.48
[18:12:20] Cannot login waiting to retry (30s)...
[/codebox]

Jag får inga andra fel mess eller ngt liknade. Jag har testat att stänga av windows firewall och ominstallera programmet men inget funkar...
Det är inget fel på min anslutning för jag kan logga in på servrarna med utforskaren + iexplorer.
Vad kan ha blivit knas?

Info

Win XP Pro x64
4 gig ram
quad core
750 gig hdd

fullt uppdaterad xp från winupdate...

-thnx

Hej!

Eftersom det du har råkat ut för inte genererar några felmeddelanden annat än att SmartFTP inte kan logga in är det svårt att säga var problemet kan tänkas ligga. Att programmet fungerat som det ska i 16 dagar för att nu inte längre kunna ansluta gör inte saken bättre.

Har du ställt in SmartFTP så att det ansluter till en server så fort du startar programmet? I så fall antar jag att du har testat att ansluta manuellt och att inte heller det fungerar.

Visas loggtexten precis som du skrev den? Efter programnamnet och versionsnumret visas vanligtvis "Omvandlar värdnamn ...", men i ditt fall visas alltså "Cannot login waiting to retry" på rad två i loggen? Det tyder på att SmartFTP inte ens försöker påbörja anslutningen innan programmet meddelar att det inte kan logga in.

Tyvärr vet jag inte vad som kan tänkas orsaka det här problemet. Förhoppningsvis har någon annan råkat ut för detta och kan tala om hur man löser det. Om du själv hittar en lösning på problemet, återkom gärna och berätta hur du gjorde.