Jump to content

Photo

warezhaven.nl

• Please log in to reply
1 reply to this topic

#1 ramontull

ramontull
  • Members
  • 1 posts

Posted 12 February 2005 - 10:55 AM

Ik ben vandaag begonnen en loop gelijk vast. Het lukt mij niet om te registreren bij "warezhaven.nl. Vul alles netjes in en krijg dan het ERROR veltje.Wie weet een andere free ftp server??of heeft een antwoord op mijn regristatie probleem?? :)

#2 dierckek

dierckek
  • Members
  • 3 posts

Posted 14 February 2005 - 09:27 AM

Ramon,

Als je de ftp-log eens kopieert en hier plakt, kunnen we misschien meer te weten komen dan jouw cryptische omschrijving betreffende een error.

Ik denk niet dat andere freeware FTP programma's je beter zullen dienen. Het concept is altijd hetzelfde.
Trouwens, bij elk standaard windows OS zit een FTP CLIENT (geen server... die staat bij je provider): typ gewoon FTP <IPadres> in een dosvenster in en je hebt een FTP-client... Het pure authentieke spul van voor de tijd dat men mooie-windowsapplicaties heeft geschreven die net hetzelfde doen.
Belangrijkste FTP-commando's:

get (afhalen van files van de server)
put (uploaden van fies)
dir (toon de inhoud van de directory op de server)
lcd (change dir op je eigen pc)
cd (change dir op de server)
hash (soort van progressbalk tijdens FTP'en)
bin (enablen van binary mode voor de filetransfers die dit vereisen, zoals .exe).
bye (Om af te sluiten)

Eens je gespeeld en geworsteld hebt met je DOS-ftp, zal je een grafische interface ala SmartFTP beter begrijpen en waarderen. Maar eigenlijk doen die dus net dezelfde commando's als je dos-clientje.

Groeten

Koen.

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users